Hvad er Google My Business?
Med Google My Business kan din virksomheds oplysninger fremgå i højre side af søgeresultaterne eller på Google Maps. Læs her hvorfor du skal have Google My Business – og få en guide til hvordan du sætter det op!
Fordelen(e) ved Google My Business
Der er mange fordele ved Google My Business. Den største fordel er måske, at du bliver mere synlig i resultaterne for din lokale målgruppe. Det er et stort plus for dig, hvis din lokale placering er én af de væsentlige årsager til, at kunderne vælger netop din virksomhed.
Måske er du en tømrer, frisør, en restaurant eller en kiropraktor, der i den grad lever af lokale kunder? Så er Google My Business et must!
Hvorfor Google My Business?
Du kan selv administrere flere af de oplysninger, der vises, men Google indhenter også selv visse oplysninger fra dit website og fra din kunder. Google anvender eksempelvis dine brugeres anmeldelser og billeder. Nogle gange indhenter Google også links til dine profiler på sociale medier.
Du kan interagere med dine kunder ved at besvare deres anmeldelser og ved selv at uploade billeder.
Så let er det at oprette en profil
Det er lettere, end du tror at oprette en gratis profil på Google My Business. Derfor har vi lavet en guide, som du kan læse her.
Guide til Google My Business
- Først skal du logge ind på din Gmail. Har du ikke sådan en i forvejen, skal du naturligvis oprette den. Det er meget enkelt, og du kan gøre det her.
- Angiv navnet på din virksomhed
- Angiv land
- Angiv din virksomheds adresse
- Angiv en virksomhedskategori
- Angiv webadresse og telefonnummer
- Nu skal du bekræfte din forbindelse til virksomheden. Googler sender dig et brev med en kode af sikkerhedsmæssige årsager. Du skal herefter blot følge vejledningen for at fuldføre tilmeldingen til Google My Business.
Vi hjælper dig gerne med resten af opsætningen, og vi fortæller gerne mere om Google My Business over en kop kaffe. Ring til os på telefon 36 38 02 00, og vi arrangerer et møde.